2008 m. rugsėjo 2 d., antradienis

Turistų džiaugsmas - Briugė

Beveik nuo tada, kai aplinkiniai sužinojo, kad mes 3 metelius praleisime Belgijoje, visi, kas yra lankęsi šioj šalyje tik ir skatino būtinai nuvažiuoti į Briugę. Ale fantastiškai nepakartojamai gražus miestas. Tai vat praėjusį šeštadienį pabandėme tai patikrinti savo kritiškomis akimis :D.

Nuo Briuselio iki Briugės tik 85 km. Kiti lietuviai rekomendavo važiuoti traukiniu, neva automobiliu sunku rasti parkavimo vietą ir užtrunka. Bet paskaičiavę, kad iš Briuselio į Briugę ir atgal mes sumokėtume 48 eurus (čia savaitgalinė-nuolaidinė kaina), kaip tikri lietuviai nusprendėme pataupyti ir važiuoti savo mašina. Be to, juk kaip ir jauną žirgą norisi ir tą Hondą "prajodinėti".

Oras buvo puikus. Arti 30 laipsnių šilumos, tad ir turistų traukiančių į tą miestą bei link jūros buvo gausu. Ir nors autostrada 3 juostų, eismas visose jų itin intensyvus ir persirikiuoti ne taip paprasta kaip Lietuvoje. Negana to, karts nuo karto būna kelių minučių kamštis, kuriame greitį sumažini iki minimumo. Bet tai nėra strigimas valandai, tad itin nenervina.

Būtent šiuose kamščiuose teko stebėti įdomią vairavimo kultūros apraišką. Kuomet auto įlekia į kamštį ir staigiai stabdo, įjungia avarines šviesas. Tad jei pastebėsite tokius dalykus Belgijoje, negalvokite, kad jis jums dėkingas kaip LT. Jis tiesiog saugo savo užpakalį :)

Briugė. Tik įvažiavus pastebi, kad tai žalias ir smagus miestas. Iš vakaro pasidomėjome ir ieškome traukinių stoties parkavimo, kuriame parkavimas visai dienai + kelionė visiems auto keleiviams į centrą ir atgal tekainuoja 2,5 euro. Štai kokie sprendimai priimami, norint sumažinti norinčių parkuotis miesto centre srautus. Tiesiog pagirtina :)

Prie stoties dviračių plantacija... Lietuviai, važiuokite dviračiais!!!

Atsidūrę miesto širdyje, greitai suvokiame, kas žavi tokias minias žmonių - tvarka, romantiška arcitektūra ir, žinoma, vandens kanalai. Pakilnoję galvas į bokštus, neatsilaikome ir mes. Sėdame į vieną iš valtelių ir leidžiamės į pusvalandžio kelionę Briugės kanalais. Jei kam aktualu, vienam žmogui ši pramoga kainuoja - 6,5 euro.

Vairininkas- poliglotas. Išsiaiškinęs, kokio plauko keleivių prisirinko, pasakojimą dėsto prancūzų, flamandų ir anglų kalbomis. Neabejoju, kad jis moka rusų ir vokiečių, kurių čia gausu.

Vairininkas gan lakoniškas, bet tų žodžių nelabai ir reikia. Aš bent jau girdėjau mažai - ne tas man buvo svarbiausia. O vanduo, karšta saulė, nuo pakrančių mojuojantys žmonės.

Be laivelių gausybės, miestelyje darda tokia pat gausybė žirgų traukiamų karietų. Pasivažinėjimas ja - 34 eurai. Vadeliotojai vėl kalba visomis populiariausiomis kalbomis.

Kaip ir visuose miesteliuose ale "Trakai" gausu restoranėlių ir suvenyrinių parduotuvių. Skipiname jas neatsigręždami. Tiesa, prie vienos žaislų parduotuvės vitrinos stabtelime, nes labai jau ji spalvota. Iš kainų galima suprasti, kad tai labiau žaislai suaugusiems, o ne vaikams :)

Veikia ir vietinis sendaikčių - kitaip "blusų" - turgus. Jame Mantui pavyksta rasti lietuvišką vagnorkę. Neįtikėtina, ar ne?!

Ooo. Prisiminiau. Rusių ekskursijas. Va čia tai tikrai juokėmės iš širdies. Briugėje moteriškių rusių ekskursijos ne vaikšto, o lakioja kaip vištos. Aš bandžiau prisijaukinti gulbes sausainiais, tuo metu atlekia kokių 20 rusių pulkelis ir pamačiusios gulbes puola fotografuotis prie jų. Tada jų gidė ar šiaip vyresnioji rėkia: "Devuški, pobežali. Opazdavajiem na obied na čas. Ostavajem ot programy"...ir tada visos tos 20 bėgte paskui pirmąją. Vaizdelis, nerealus. Patikėkit. Ir tokių lakstančių pulkelių čia matėm bent 3. Turėtų būti smagios tokios ekskursijos :)

Reziumuojant, galiu pasakyti, kad miestas gražus, jaukus, pakankamai švarus, pirmą kartą ir įdomus, bet itin jau turistinis. Tad nežinau, kada norėsiu į jį sugrįžti, nes tas turistiškumas vargina. Gal po metų kitų, kai vešiu kokius svečius :)